12 Aralık 2007 Çarşamba


BİR YEMEK İCAT ETTİM (GALİBA)
Bugün mutfağa girdiğimde elimdeki malzemelere baktım ve değişik bir yemek yapmaya karar verdim.Gelen ilhamın yönlendirmesiyle yaptığım bu yemeğe ''fırında kabak sarma'' adını verdim.Bilmem uygun düştü mü?Sizin daha güzel bir öneriniz varsa değiştirebiliriz.Kullanılan malzemeler ve pişirme yöntemiyle çok sağlıklı bir lezzet oldu.Fakat bunların iyi olması yemeğimizi mükemmel kılmıyor,onun için tadına bakmamız gerekiyor.Servis yaptıktan sonra eşimin ve çocuklarımın gözlerine baktım ilk tepki ışığını kaçırmamak için.Onlardan da lezzet onayını alan yemeğimiz bundan sonra soframızı sık sık şenlendirecek galiba.Bakalım sizler de beğenecek misiniz?Belki de buna benzer bir yemeği siz zaten yapıyordunuz,olsun,ben yine de bu yemeği icat ettim!...

FIRINDA KABAK SARMA
Malzemeler:1 kilo kabak
300 gram tavuk göğüs eti
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 orta boy kuru soğan
3 sivri biber
4 orta boy domates
4 orta boy patates
1,5 çaybardağı süt
dereotu,tuz ,karabiber ,kırmızı biber
Yapılışı:1-İlk iş olarak patatesleri güzelce haşlıyoruz.
2-Kabakların kabuklarını soyup boyuna ince ince dilimleyelim,her bir kabaktan beş dilim çıkıyor.
3-Dilimlediğimiz kabakları buharda iyice yumuşatalım.(Ben genişçe bir tencereye su koydum,üzerine oturttuğum ızgaraya kabak dilimlerini koydum,onun da üstüne bir kapak kapayarak kabakları yumuşattım.)Yumuşayan kabakları bir kenara koyalım.
4-Tavuk etini küp küp doğrayıp sıvı yağda soteleyelim.Etlerin üzerine kurusoğan ve yeşil biberi ekleyip sotelemeye devam edelim.En son doğranmış domatesleri de tenceremize koyalım.İnce kıyılmış dereotunu koyduktan sonra ocağımızı söndürelim.
5-Haşlanan patatesleri soyup 1,5 çay bardağı sütü ve biraz da tuz ekleyerek püre haline getirelim.İsterseniz püreyi karabiber ve kırmızı biberle tatlandırabilirsiniz.
6-Fırın tepsimizin dibini yağlayalım,ya da pişirme kağıdını tepsimize serelim.
7-Hazırladığımız kabak dilimlerine tavuk sotemizden bir yemek kaşığı alıp güzelce saralım,tepsimize dizelim.Her bir sarmanın üzerini patates püresiyle kaplayıp tepsiyi fırına verelim.170 derecedeki fırında 50 dakika pişirelim.Yemeğimiz hazırdır,afiyet olsun...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba.Yemeğin çok lezzetli görünüyor.Hoş bir icat olmuş.Ellerine sağlık.Sevgiler

www.annemmutfakta.blogcu.com

NiNo dedi ki...

blog mansette gordum yettim geldim
ellerine saglik canim
nefis gorunuyor

sevgiler
kisssXXX

Adsız dedi ki...

Yahu abla bee yemekler çok güzel görünüyor vallaha.

Ellerine sağlık,Gizem e çok yedirmeyin haa :)

Adsız dedi ki...

Yaratici oldugunu bilirdim, bilirdim de bu sefer beni bile sasirttin! Sevgili dostum, mutfaginda bir cin var da bu nefis ve besleyici yemegi kulagina o mu fisildadi? Hmmm.. Anlasilan birlikte gidecegimiz o yolculukta nefis seyler yapip yiyecegiz birlikte. Bu arada: gecen yaz guzel balkonunda bize ikram ettigin o cesit cesit kurabiyeler ve pastalari animsadim. Hepsi harikaydilar. Ama bulusmamizin heyecaniyla onlara hakettikleri önemi verememistim:)
Özlemle kucaklarim. D.