30 Aralık 2007 Pazar

Kahvaltı soframız










Merhabalar...


Bugün kahvaltıya ailenin beş üyesi de katılacak olunca farklı bir şeyler yapayım dedim.Daha önce bloglardan birinde rastladığım soğan çubuklarını denedim,aslında farklı bir lezzet ama akşam yemeğinde garnitür olarak daha uygun olur gibime geldi.Yine de çocuklar severek yediler.Tarifi aşağıda...


Soframızda bir de sucuklu omlet vardı.Sucukları kardeşim kurban etinden imal etti;komşuda pişti,bize de düştü anlayacağınız.Çocuklar anında mideye indirdiler tabii.Hepiniz daha güzellerini yapıyorsunuz eminim,ama ben de kendi tariflerimi yazayım.

Soğan Çubukları (beş kişi için)

Malzemeler:3 orta boy soğan

3 yemek kaşığı un

1 su bardağı galeta unu

1 yumurta

yeteri kadar tuz,istenirse karabiber eklenebilir .

Sıvıyağ (kızartmak için)

Yapılışı:Soğanları rendeleyip diğer malzemeleri karıştırın,elde ettiğiniz hamura çubuk şekli vererek kızgın yağda kızartın.

Sucuklu omlet (beş kişi için)

Malzemeler:5 yumurta

çeyrek kangal sucuk

kaşar peyniri rendesi

tuz,yağ

Yapılışı:Bir kapta yumurtaları tuz katıp çırpın. Büyük bir teflon tavaya yeteri kadar yağ koyup eritin,çırptığınız yumurtaları tavaya dökün,ocağı kısın.Diğer tarafta sucukları doğrayın ,kaşarı rendeleyin.Sucukları eşit dağılacak şekilde tavaya ekleyin,tavanın ağzını kapatın.İndirmeye yakın rendelenmiş kaşar peynirini serpin,kapağı bir süre daha kapalı tutun.Sucuklu omleti büyük bir servis tabağına alıp dilimleyerek servis yapın.Afiyet olsun.

Bugünün asıl önemli gelişmesi şu:İlk defa kurabiye süsledim,hem de royal icing ile.Royal icing tarifini Pastacı Burcu Gençoğlu'ndan aldım.Çok zor olacağını düşünüp denemekten kaçınıyordum,ama hiç de düşündüğüm gibi olmadı.Kurabiyeler daha önce defalarca yaptığım,beni hiç utandırmayan marmelatlı kurabiye tarifi.Şimdi anlatıyorum.

Süslü kurabiyeler

Malzemeler:

Kurabiye için:1 paket margarin (oda sıcaklığında)

2 kahve fincanı pudra şekeri

1 kahve fincanı sıvı yağ

2 yumurta(birinin beyazını ayırın,kullanmayacağız)

1 paket kabartma tozu,


1 paket vanilya


alabildiği kadar un

Royal icing malzemeleri:

Pastacı'dan aldığım ölçüleri ben biraz değiştirdim,şöyle

250 gram pudra şekeri

2 yumurta akı

bir tatlı kaşığı limon suyu

renklendirmek için gıda boyası

Kurabiyenin yapılışı:

Bütün malzemeyle kulak memesinden biraz yumuşak hamur yapıyoruz.Fırınımızı 170 dereceye ayarlayıp ısıtıyoruz.Hamurdan iri parçalar kopartarak merdaneyle 1 cm. kalınlığında inceltip kurabiye kalıplarıyla şekil veriyoruz.Şekillendirdiğimiz hamurları tepsimize dizelim,fırına verelim.Kurabiyeler pişerken royal icingi hazırlayalım.

Royal icingin yapılışı:Gıda boyası dışındaki malzemeleri mikserle güzelce karıştırıyoruz,elde ettiğimiz royal icingi ikiye bölüp yarısını beyaz bırakıyoruz,geri kalan yarıyı ben ikiye böldüm,çünkü iki renk boyam vardı. Gıda boyasını kürdanın ucuyla alıp iki ayrı kaptaki royal icingimizi de renklendirelim

Kurabiyeler pembeleşince fırından çıkaralım,soğumasını bekleyeceğiz,çünkü royal icing içinde şeker olduğu için eriyip akabilirmiş.Ben de çabucak soğuması için balkona koydum.

Royal icingle süsleme yapabilmek için kaç renk ise o kadar sayıda külah hazırlayalım.Külahların açılmaması için birleştirdiğimiz yerden bantlayalım. Sonra da royal icingi bu külahlara doldurup alt kısımlarında açtığımız minik deliklerden soğuyan kurabiyelerin üzerine istediğimiz şekilde sıkalım. Benim kurabiyelerim aşağıda,nasıl buldunuz?Valla ben çok beğendim,ilk deneme için oldukça iyiydi bence.Tabii süsleme bizim kızların çok hoşuna gitti; onlar da süslemeye katkıda bulundular zevkle.
























Bu ölçüdeki royal icing benim kurabiyelere fazla geldi,ben de hemen bir kek yaptım,düz bir tepside pişirdim.Yine keki de soğuttuktan sonra kalan royal icingi kekin üstüne tamamen yaydım.Royal icing çok şekerli olduğu için kekin şeker ölçüsünü iyice azalttım.Kekin görüntüsü de aşağıda.




Deneyeceklere afiyet olsun...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba Bahriye,

ne güzel bir kahvaltı sofrası böyle..

SOğan halkalarını çubuklarını farketmez ben sabah, öğle akşam hep yerimm :)) Pek severim..

ellerinize sağlık. Herşey birbirinden nefis...

Mutlu seneler
Kocaman öpücükler.
sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Gönül dedi ki...

hepside birbirinden güzel olmuşşş ellerinize sağlıkk sevgilerimle....iyi seneler diliyorum.....

cekirdeksizuzum dedi ki...

ellerinize sağlık, hepsi de çok güzel olmuş. sevgiler...

LeYYa dedi ki...

böylede bi yanım var işte yorumlara geç cevap vermek gibi))kusuruma bakmayın olur mu))soğan çubukları denenecekler listeme girdi.ama ne zaman olur o müphem.herşey çok güzel olmuş ellerinize sağlık.görüşmek üzere inşllh.