7 Ocak 2008 Pazartesi

BADEMLİ İNCİR SELESİ

AYIN ŞEFİ ETKİNLİĞİ







Bu yeni dünyaya adım attığımdan beri ilk defa bir etkinliğe katılıyorum.Yani inşaallah katılabilmişimdir.Biliyorsunuz çok yeniyim,internette yaptığım her şeyi de deneme yanılma usulü yapıyorum.Onun için katılabildiğim konusunda şüpheliyim.Neyse,artık olan oldu,ben etkinlik için ürettiğim tatlının tarifini yazayım.



Bu tatlının ortaya çıkışında kız kardeşim ve annemin katkılarını hemen belirtmeliyim.Sağolsunlar ikisi de çok yardımcı oldular,onlara teşekkürlerimi yolluyorum.Tatlının adını elbirliğiyle koyduk. İsimde geçen ''sele'' sözcüğünün anlamını, bilmeyenler için açıklayalım.Sele, sepetin biraz yayvan ve kısa boylusudur.


Ayrıca tadım esnasında da bizdeydiler,yeğenlerim,kızlarım,eniştem,eşim ,tabii annem ve Şerife de tatlımızı çok beğendiler.Umarım siz okurlar da beğenirsiniz.Şimdi geçelim tarifimize...



BADEMLİ İNCİR SELESİ



(Sağlıklı ve Hafif Bir Lezzet)



Malzemeler:
Yarım su bardağı pirinç
300 gram incir
3 portakalın suyu
1 çay bardağı badem
1,5 çay bardağı pekmez
1 portakalın kabuğu
1 tatlı kaşığı sıvı yağ
1 çorba kaşığı lavanta
4 çay bardağı su


Yapılışı:
Ayıklanmış,yıkanmış pirinçleri 3 portakalın suyuyla ıslanmaya bırakalım.Diğer tarafta incirleri sıcak suya koyalım,yumuşasınlar.Bademleri 5 dakika sıcak suya koyup kabuklarını soyalım.Bir tencereye sıvıyağı koyup bademleri hafifçe kavuralım.Portakal suyundaki pirinçleri 3 çay bardağı suyla incelttiğimiz pekmezle birlikte tenceredeki bademlerin üzerine ekleyelim.Bir tülbente 1 çorba kaşığı lavantayı bağlayıp tencereye koyup kapağını kapatalım,ocağın altını kısalım.Pirinçler pişerken yumuşamış incirlerin içini yuva gibi açalım.Pişmiş pirinçleri bu yuvaya yerleştirelim.İncirlerin ağzını portakal kabuklarıyla kapatalım.Ağzı kapaklı yayvan bir tencereye doldurulmuş incirleri dizip bir çay bardağı suyla incelttiğimiz yarım çay bardağı pekmezi incirlerin dibine dökelim.Tülbentteki lavantamızı da unutmadan incirlerin yanına koyup tenceremizi kapatalım.Kısık ateşte 7-8 dakika pişirip ocağımızı söndürelim,bu şekilde 10-15 dakika ağzı kapalı dinlendirip servis yapalım.Afiyet olsun….
Tarifi yayınladık ama ben ilk etkinliğimi şu anda izleyemiyorum.Meraktan çatlıyorum;bu gece rüyama bile girdi.''Ayın Şefi'' bloguna davetli değilmişim,hiçbir şey göremiyorumBlog sahibi sevgili Alev'i haberdar ettim,inşaallah beni de davet eder de şu tarifleri bir an önce görürüm.

10 yorum:

NiNo dedi ki...

ellerinize saglik

Feyza Fidan dedi ki...

Sevgili Bahriye,
Tarifiniz çok değişik ve belliki lezzetide süper,
Elleriniz dert görmesin,
Sevgiler

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyorlar
ellerine sağlık sevgilerr

banu kırmızıgül dedi ki...

cok guzel bır tarıf ellerınıze saglık ıyı hftalar..

Özlem Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik canim cok degisik ve guzel bir tatli olmus,sevgiler

Pasta Saati dedi ki...

İade-i ziyarete geldim:) Elinize sağlık!

Adsız dedi ki...

Bence bu kayısıyla da yapılabilir haksız mıyım?Kuru incir sevmem de napim :))
Gayet hoş ve şık bir tarif olmuş ellerine sağlık...
(yorumum biraz gecikti kusura bakma yorumda link olmayınca blogcu olduğunu geç anladım :( çok pardon.)

HULYA dedi ki...

Sevgili Bahriye Hanım,
Tarifinizi gerçekten çok beğendim.Bu yüzden hem oy verdim hem de arkadaş listeme sizi ekledim.Bence İngilizceniz süper.Sayfama gelip yorum bırakmanıza da çok mutlu oldum.Yarışmada birkez daha başarılar diliyorum.Sevgiler.Her zaman beklerim
(MUTFAKTA BIRI MI VAR??? )

Alev dedi ki...

Sevgili Bahriye

Gercekten cok yaratici bir tarif. Ellerine saglik canim. Subat ayi basladi. Heyecanla yeni tariflerini bekliyorum

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Abla nihayet tebrik mesajımı gönderebileceğim galiba.Aylar sonra ama olsun .Geç oldu ama güç olmasın.Seni hem internetteki hem de mutfaktaki başarılarından dolayı tebrik ederim.Gayretinin ve başarının artarak devam edeceğinden şüphem yok.Kızlara ve Doğan abiye selamlar