23 Ocak 2008 Çarşamba

TURBO FIRIN KULLANICILARI....FİKİR VERİN!

20 yıllık emektar fırınım altı ay önce iflas edince minnacık tepsili mini fırına kaldım.Zaten nüfusu kalabalık bir aileyiz,bu fırının bizim aileyi bile doyurmaya gücü yetmedi tabii.Ben de yirmi gün önce bir fırın aldım,almışken bol işlevli olsun dedim,mikrodalgalı hem de turbo bir fırın aldım.Aldım almasına ama hevesim kursağımda kaldı,fırın montaj hatalıydı,hem de bağıra bağıra yapıyordu işini.Neyse servisi aradık,onlar da hemen ürün değişimi dediler,bir kaç gün içinde yeni fırınım geldi.Bu sefer mikrodalgası olmayan,üst katı statik bir turbo fırın tercih ettik.Ben mi kullanmasını bilemiyorum yoksa gerçekten de benim 1987 model fırınım bu son model fırından daha mı iyi pişiriyordu?Turbo fırında pişirilen gıdanın her yerinin aynı kızarması gerekmiyor mu,biz sırf bunun için 1000 Ytl. ye yakın para bayılmadık mı? Raf konumlarını da kullanım kılavuzunda söylendiği gibi ayarladığım halde neden bu su böreğinin her yanı aynı kızarmadı?Üstelik bi de arkadaki havalandırma deliklerinden bol miktarda buhar üfledi,camında oluşan su damlacıkları da yeniden fırının içine cızırtılar çıkararak damladı.Fırın kapağını açmamla birlikte yoğun bir buhar hücumuyla karşılaştım. Sevgili blogcular, turbo fırın kullanıcıları arasında uzmanlaşanlar vardır,bana söyler misiniz,bu turboların huyu mu böyledir,yoksa ben mi kullanmayı bilemiyorum.Bana bir akıl verin,yoksa bu fırında da bir arıza mı var?Zaten son bir yılda almaya yeltendiğimiz bütün dayanıklı tüketim malları bizi çok üzdü,artık bu konularda sıkıntı yaşamak istemiyorum.Diğerlerini hale yola sokuncaya kadar akla karayı seçtik.Önce kızıma aldığımız mp3 çalar,arkasından yine kızımın cep telefonu ,bir önceki fırın,şimdi de bu...Hadi bana tecrübelerinizle bir yol gösterin .Bu fotoğraflardaki pişirim normal mi?

Gördüğünüz gibi yanlar çok kızarmış,orta nerdeyse beyaz...







Acaba iki tepsiyi aynı anda pişirdiğim için mi böyle oldu,o zaman bu fırının turboluğu nerde kaldı?






Bu fotoğraf çekme işini de tam oturtamadım daha ,ya çok parlak çıkıyor,ya karanlık.Ama öğreneceğim...
Neyse bu kadar yakınma yeter,biz her şeye rağmen su böreğini afiyetle yedik.Tarifini de yarın bir gün yazarım inşaallah.Bugünkü performans alışılmışın dışındaydı,şimdilik hoşçakalın...

6 yorum:

Dilek Mutfakta dedi ki...

arkadaşım benim fırınımda turbo ama hiç öyle buharlaşma falan olmuyor çok sıkışırsam aynı anda 3 tepsi bile koyuyorum ama normali 2 tepsi güzel pişiyor.3 tepsi koyarsam en üstteki tepsinin sağ arka tarafı biraz yanıyor o kadar.benimki arçelik.

SOFRAM dedi ki...

Canım, benim fırınımda hem turbo hem statik, ama buharlaşma olayı olmuyor, eğer ızgara ayarında kapağı kapalı yapılırsa kapakta buhar oluşabiliyor, ama böyle olmaması için de ızgara ayarında fırının kapağına metal bir parça takılarak hafif aralık kalması sağlanıyor, o zaman böyle bir buharlaşma olayı olmuyor. Ben de 3 tepsi bir arada pişirdiğim oluyor, yalnız kek yaparken tek yapıyorum, borcamda ise en alta, kek kalıbında ise orta kısma koymak gerekiyor. Börek pişiriken altının güzel pişmesi için ve üzerinin kurumaması için özellikle tepsi böreklerinde statik ayarda pişiriyorum, çift tepsi pişirdiğinde kurabiyelerde, eğer bir tepsi diğerinden daha fazla kızarmışsa yer değiştiriyorum. ama kullandıkça en güzelini sen bulacaksın. Benim fırınım da arçelik, inşallah yardımcı olabilmişimdir, ilk aklıma gelenler bunlar canım, kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

turbo bile olsa...tek tek pişirmek en iyisi canım...


özlem

Unknown dedi ki...

bende turbo kullanıyorum ama hiiç buhar falan yapmadı eşitte pişiriyor. sbence servise tekrar başvurun.

uygarimizlahayat dedi ki...

Sıkmayın canınızı hallolur inş. Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Yazdıklarımı dikkate alıp cevap yazan değerli arkadaşlar,hepinize çok teşekkür ederim.Bir iki kere daha deneyeyim,olmazsa tekrar servise başvuracağım.Hepinize sevgiler...
Bahriye