13 Ocak 2008 Pazar

KIŞIN DOLMA BİBER SEVER MİSİNİZ?


Geçen yıl kız kardeşimin görevli olduğu kurstaki hanımlarla birlikte Amasra'ya düzenlenen bir geziye katılmıştım.Geziye katılan hanımların her biri yiyecek bir kaç çeşit yapıp gelmişler,biz durur muyuz, iki bacı biz de yaptık tabii.Amasra 'da deniz kenarında bir çay bahçesinde oturup bir güzel karnımızı doyurduk şiddetli yağmurdan korunmak için açtığımız şemsiyelerin altında.Hanımlar yalnız gezmeyi değil,eğlenmeyi de çok seviyorlardı;gidişte de dönüşte de yol boyunca çalıp söylediler,oynadılar.Ama bu geziden aklımda en çok ne kaldı biliyor musunuz?Antepli bir hanımın memleketinden getirttiği kuru biberlerle yaptığı biber dolması...Ben de o gün yediğim bu dolmaların lezzetini o kadar beğendim ki hiç adetim olmadığı halde artık biber kurutup dolmasını yapıyorum.Ne yalan söyleyeyim,benim dolmalar o gün yediklerimin lezzetine hiç ulaşamadılar.Sanıyorum o dolmaların sırrı acı dolmalık biberler olmalarındaydı.Ankara'da acı dolma biber bulup da kurutamadığımdan iç harcını bol acılı tutarak o lezzeti yakalamaya çalışıyorum.Benimkiler de oldukça lezzetli oluyor ama, o dolmaların tadı hala damağımda.

Şimdi size kendi dolmalarımın tarifini vereyim,bakalım beğenecek misiniz?Ben dolmalık fıstık ve kuş üzümü lezzetini pek sevmediğimden dolmalarda kullanmıyorum.
Malzemeler:Kuru dolmalık biberler (sıcak suda bekletip yumuşatıyoruz.)
Her bir bibere bir yemek kaşığı olacak şekilde pirinç,
Büyükçe bir soğan,
İki orta boy domates,
Bir çay bardağı sıvı yağ,
Karabiber,acı kırmızı biber,tuz,
Bir tatlı kaşığı domates salçası,
Bir tatlı kaşığı acı biber salçası.
Yapılışı: Pirinci ayıklayıp yıkayalım,ılık su ile ıslatalım. Büyük bir tavaya sıvıyağı koyalım,soğanları yemeklik doğrayıp yağa katalım.Soğanları pembeleşinceye kadar kavurup pirinçleri ekleyelim,onları da biraz kavurup doğranmış domatesleri tavaya koyalım.Salçaları pirinçle iyice karıştıralım.Baharatları da eklediğimizde dolmalarımızın içi hazır demektir.Yumuşamış biberleri bu içle dolduralım,derin bir tencereye dizip her bir dolmanın üstünden kaynamış su koyalım yeterince.Tenceremizin ağzını kapatıp ocağı kısalım;ara ara kontrol edip dolmalarımızı pişirelim.Soğuyunca da afiyetle yiyelim...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Bahriye, merhaba..

Nefis görünüyor kurutulmuş biber dolmaları. Şimdi olsa koca bir tabak yerim sanırım :))

ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Gönül dedi ki...

hımmm bilirim ben bu dolmaların nefisliğini...canım ellerine sağlık afiyetler olsun benim yerimede ye canikom.....bende pek severim öyle buluşmaları gezmeleri laylaylom muhabbetleri eheheheh...hade öptüm sevgilerimle

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Biber dolmasını yaz kış yiyebilirim hiç farketmez benim için harika görünüyor bayıldım ben onlara ellerinize sağlık :)

Özlem'den Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

kışın kurusunu severiz hemde çok:)
bayramda vardı en son nefis olur nefis.
leziz görünüyorlar,ellerine sağlık.

Özlem Ceylan dedi ki...

ellerne saglik canim kuru dolmasi olur da yenmezmi?olsa da simdi yesem...sevgiler